Week-8-1
snake-head


1. I am going to make a
snake head.
First, grab some vertices on the mouth like the picture above.
Then hit b on the keyboard for
the soft selection.
蛇の頭の部分を作ってみます。
まず口の先端部のバーテックスをいくつかセレクトします。
次にキーボードの b を押すとソフトセレクション
モードになります。

2. Change influence
size by pressing b on the
keyboard and left mouth button.
ソフトセレクションの範囲はキーボードの b と左マウスボタンをドラッグして調整します。

3. Double click the
move tool icon and open the attribute editor.
Find Falloff mode and change to
Surface.
Move Tool アイコンをダブルクリックし、attribute editor をオープンします。
Falloff mode を Surface に換えます。

4. Move the
vertices.

5. I am going to
explain Reflection tool.
This tool can be used to make a symmetric object.
First, double click the move tool icon and open the Attribute Editor.
Find the Reflection and turn
on the check mark.
Choose X on the Reflection
axis.
Reflection tool について説明します。
左右対称にバーテックスを動かす時に使います。
Move tool をダブルクリックし、Attribute Editor をオープンします。
Reflection をチェックします。
Reflection axis から X をセレクトします。
左右対称の場合はX, 上下対称の場合はY をセレクトします。

6. Now move some
vertices on the left side and see the right side.
The right side vertices follow exactly with the left side.
左側のバーテックスを動かすと右側のバーテックスも対称的に動きます。
-1-
|