Week-8-2
Inside
Mouth
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1. I am going to
make inside of the mouth.
First, delete some faces on the back of the head. See the picture above.
口の中の部分を作ってみましょう。
最初に頭の後ろの部分をdelete(消す)します
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2. Select the edges
around the mouth.
To do so, just double click one of the edges around the mouth.
口の周りのエッジをセレクトします。
セレクトするにはエッジを一つダブルクリックします。
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3. Extrude the
edges.
Edit Mesh > Extrude
Right after extrude the edges, the manipulator will appear.
Select the blue arrow.
Extrude します。
Edit Mesh > Extrude
Extrude した直後に出てくるマニュピレーター(赤、青、緑の矢印)を使います。
青の矢印をセレクトし上下に動かしてみましょう。
エッジが面に沿って移動します。
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4. Move up the
arrow like the picture above.
図のようにエッジを動かします。

5. Extrude again.
もう一度 Extrude します。
キーボードの g は同じツールを連続して使うときに便利です。
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6. Move back the
extruded edges.
extrude したエッジを後ろに移動します。

7. Change scale on Z to
make them straight.
Z方向にスケールを小さくし、エッジをまっすぐにします。
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8. I am going to
close the surface just I extruded.
Select the edges like the picture above.
extrude した面の端に新たに face (面) を作り穴をふさぎます。
エッジを図のようにセレクトします。ダブルクリックでセレクトします。
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9. Go to Mesh > Fill Hole
Mesh > Fill Hole で
穴をふさぎます。

10. Now the surface is
closed.
面がふさがりました。
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11. I am going to
add some edges on the surface just I closed because each faces have to
have four edges on character models to make clean animation.
Edit Mesh > Split Polygon Tool
ふさいだ面にエッジを追加します。キャラク
ターのモデルは一つ一つの面が四角形’でないとアニメーションやレンダリングがうまくいきません。
Edit Mesh > Split Polygon Tool
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12. Split the
surface. See the video demo.
面をSplitします。 デモの動画を参考。
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13. Now all faces
have four edges. ( Square shape )
面がすべて四角形になりました。
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