Week-8-6
Wire
Tool
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1. I am going to explain Wire Tool.
It is useful tool to bend object just using a curve as a deformer.
First, create a curve.
Create > CV Curve Tool
Wire Tool (ワイヤーツール)をつかえばオブジェクトを簡単に変形することができます。
まずカーブ(線)を一本作り、そのカーブでオブジェクトを変形する方法です。
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2. Before creating a curve, turn on the grid snap tool.
カーブ(線)を作る前にグリッド(ます目)のマグネットをONにします。
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3. Create a curve by clicking the grid. See the demo video.
Press Enter to complete.
蛇に沿ってマウス左ボタンでカーブを制作していきます。
キーボードのEnter で終了します。
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4. Now turn off the grid snap tool.
カーブができたらマグネットをOFF にします。
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5. Move up the curve on the center of the snake.
カーブを蛇の真ん中にもっていきます。
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6. Go to Create Deformers >
Wire Tool
Create Deformers >
Wire Tool を実行します。
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7. Select all object first. Don't select the curve.
To deselect the curve, press Ctrl and drag with the left mouth button.
カーブ以外のオブジェクトをセレクトします。
Ctrl と左マウスボタンでセレクトを解除します。
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8. Press Enter on the
keyboard.
オブジェクトをセレクトした後にキーボードの Enter を押します。
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9. Select the curve.
次にカーブをセレクトします。
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10. Press Enter on the
keyboard.
Now the objects are attached to the curve.
Enter を押して完了です。
オブジェクトがカーブにアタッチされました。
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11. Move the courser to the curve and press the right mouth button.
Go to Control Vertex mode.
カーブの上にカーソルを持って行き、右マウスボタンで Control
Vertex モードに行きます。
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12. Move up one of the control vertices.
Go to Channel Box and open wire1 under the OUTPUTS.
コントロール ポイントの一つを上に移動します。
チャンネルボックスからwire1の詳細をオープンします。
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13. Type higher number on Dropoff
Distance.
Dropoff Distance の欄の数値を上げま
す。
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14. Move the control vertex and deform the snake.
カーブのコントロールバーテックスを移動し蛇を変形します。
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