Week-10-2
Modeling
Leg
1. I am going to make the waist.
Select the bottom surfaces and extrude.
腰の部分を作ります。
底の faces をセレクトし、extrude します。
2. Move the vertices like the picture above
図のように vertices を移動します。
3. Now I am going to make the leg.
Select the bottom face and extrude like the picture above.
脚を extrude します。
図のように face をextrude します。
4. Move the vertices like the picture above.
図のように vertices を移動します。
5. I am going to extrude the left leg. Make sure the face you are
going to extrude is square. Move vertices and fix the shape.
脚を extrude する前に faceの形をととのえます。
6. Select the bottom face and extrude to the knee.
膝の部分まで extrude します。
7. Make the face horizontal by scaling down Y.
Y 方向にスケールし、face を水平にします。
8. Extrude again making knee area.
extrude し、膝の部分を制作します。
9. Extrude again to the ankle.
もう一度、今度は くるぶしのあたりまでextrude します。
10. Fix the lower belly .
下腹部の形をととのえます。
11. Fix the waist area.
腰のあたりの形をととのえます。
12. Clean up vertices by scaling down Z.
vertices がごちゃごちゃしているので、Z 方向にスケールを変えて、シンプルにします。
13. Select the right side of the body and delete.
胴の右側を削除します。
14. Move the vertices out slightly to make the knee better.
図のように vertices を外側に少し移動し膝の形をととのえます。
15. Move the vertices in to make waist.
vertices を内側へ移動し腰のくびれの部分を作ります。
16. Push in the vertices to make the back flat.
背中は腹部よりもやや平面にします。
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