Week17-1
IK
Handle
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1. There are two ways to animate joints.
The first way is rotating the joint and setting keys which we have
learned last week. ( Forward Kinematics )
Another way is creating IK Handles and moving them to animate. (
Inverse
Kinematics )
Let's create an IK Handle on the arm.
First, select the elbow joint and hit Insert on your keyboard.
Move the elbow joint backward slightly to bend the joint .
関節をアニメーションするには二つの方法があります。
一つは、ジョイントを 回転しキーをセットする方法です。
これは先週の教材で学んだ方法です。 ( Forward Kinematics )
もう一つの方法は、IKハンドルという線を作り、その線で関節を動かす方法です。 ( Inverse
Kinematics )
では IKハンドルを制作してみます。
最初に ひじのジョイントをセレクトし、キーボードのインサートボタンを押します。
ひじのジョイントを少し後ろに移動します。
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2. Then, move the wrist joint to bend arm like the picture
above.
次に手首のジョイントをセレクトし、同じように後ろへ少し移動し、
上の図のような形にします。
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3. Go to Skeleton > IK
Handle
Tool
IK ハンドルをセットします。
Skeleton > IK Handle
Tool
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4. Click the shoulder joint.
まず肩のジョイントをクリック。
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5. Next, click the wrist joint.
Then an IK Handle will be created.
次に手首のジョイントをクリックします。
IKハンドルがセットされました。
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6. Select the IK Handle, and move.
See how the joint moves.
IKハンドルを動かしてみましょう。
同様に足(Leg や Foot )にもIKハンドルをセットしてみましょう。
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