Week18-4
Mouth
Shapes
![](../images/playbutton.gif)
![](../images/week18-4-001.jpg)
1. Now we are going to apply Blend Shape.
First select two eye shapes then select the base shape.
ブレンド シェイプを作ってみます。
まず目の表情のモデル二つを左から順にセレクトします。
そしてベース’のモデルをセレクトします。
![](../images/week18-4-002.jpg)
2. Go to Create Deformers > Blend
Shape > option
![](../images/week18-4-003.jpg)
3. Select the Front of chain.
ブレンドシェイプのオプションから Front of chain をセレクトします。
![](../images/week18-4-004.jpg)
4. Name as eyes and
click Apply button.
名前を eye にしてApply ボタンを押します。
![](../images/week18-4-005.jpg)
5. Next select mouth shapes.
Select from the left then select the base model.
次に口にのシェイプをセレクトします。
左から順にセレクトし、最後にベースのモデルをセレクトします。
![](../images/week18-4-006.jpg)
6. Go to Create Deformers > Blend
Shape > option
Name as mouth then apply.
Create Deformers > Blend
Shape > option へ行き、
名前を mouth にして、Apply ボタンを押します。
![](../images/week18-4-007.jpg)
7. To see the Blend Shape sliders,
go to Window > Animation Editors
> Blend Shape
ブレンドシェイプのスライダーを見るには
Window > Animation Editors
> Blend Shape へ行きます。
![](../images/week18-4-008.jpg)
8. Move the sliders and check the expressions.
スライダーを動かして顔の表情を見てみましょう。
![](../images/week18-4-009.jpg)
9. To arrange sliders horizontal,
go to Options > Orientation >
Horizontal
スライダーを横に並べるには
Options > Orientation >
Horizontal
![](../images/week18-4-010.jpg)
10. Move sliders and check the expressions.
スライダーを動かし、表情を確認してみましょう。
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