Week3-1
Blocking
Tower
1. I will
explain
other modeling tools while I am making Disney Castle.
First, I am going to make the tower on the left side of the screen.
他のモディングのツールはディズニーキャッスルを制作しながら説明します。
最初に画面左側の塔を作ってみます。
2.
Create a cylinder.
円柱を制作します。
3.
To move the object in the center,
type 0 on the Translate X, Y, Z.
in the Channel
Box,
オブジェクトを真ん中に移動します。
チャンネルボックスのTranslate
X, Y, Z に0
を入力します。
4.
Click polyCylinder
under INPUTS
to open the
details.
Type 16
on Subdivision
Axis.
INPUS
の下のpolyCylinderを
クリックし、詳細をオープンします。
Subdivision
Axis に16
を入力します。
5.
To make a
triangle roof, create cone.
三角屋根は円すいで制作。
6. Bring
to the center.
チャンネルボックスに0を
入力し、中央に移動します。
7. Move
to the top of the
cylinder.
円柱の上にもって行きます。
8. To
make a curved roof, I want
to add some edges and deform.
Click polyCone
under
INPUTS to open the details.
Type
5 on Subdivisions Height.
屋根に曲線をつけるために、edge を追加します。
INPUTS の下の
polyCone をクリックし、詳細を
オープンします。
Subdivisions
Height に5
を入力します。
9. Make
a curved roof by scaling
the vertices.
バーテックスのスケールを変え曲面を制作します。
10. There
is another roof
below, so I am going to copy the roof and move down.
Edit
> Duplicate
屋根をコピーし、もう一つ下の屋根を制作します。
11.
Move down the
roof.
屋根を下に移動します。
12.
Delete all
faces except the bottom row.
下の部分の フェイス だけ残し、あとは消去します。
13.
It's better to
move the axis ( Pivot Point ) to the center of the object.
Moving the pivot point on the center makes easy to scale and rotate the
object.
軸をオブジェクトの真ん中に置くと、スケールを変えたり、回転させるのが容易になります。
14.
Duplicate the
sylinder
and move down .
Instead of going to the top menu to duplicate, use short cut by
pressing
Ctrl + D
on the keyboard.
円柱をコピーし、下へ移動します。
上のメニューからコピーするかわりに、キーボードのCtrl
とd
を押してコピーする方法もあります。
15.
Adjust the size.
大きさを調整します。
16.
Duplicate another one.
もうひとつコピーします。
17.
Move down the
new object.
下に移動します。
18.
Move the pivot
on the top of the object.
ピボットポイントをオブジェクトの上にもっていきます。
19.
Scale down the object.
オブジェクトのスケールをY方向に変えます
20.
Scale the bottom vertices a little.
底のバーテックスをセレクトし少しスケールを変えます。
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