Week-8-1
snake-head
1. I am going to make a snake head. First, grab some vertices on the mouth like the picture above. Then hit b on the keyboard for the soft selection. 蛇の頭の部分を作ってみます。 まず口の先端部のバーテックスをいくつかセレクトします。 次にキーボードの b を押すとソフトセレクション モードになります。 2. Change influence size by pressing b on the keyboard and left mouth button. ソフトセレクションの範囲はキーボードの b と左マウスボタンをドラッグして調整します。 3. Double click the move tool icon and open the attribute editor. Find Falloff mode and change to Surface. Move Tool アイコンをダブルクリックし、attribute editor をオープンします。 Falloff mode を Surface に換えます。 4. Move the vertices. 5. I am going to explain Reflection tool. This tool can be used to make a symmetric object. First, double click the move tool icon and open the Attribute Editor. Find the Reflection and turn on the check mark. Choose X on the Reflection axis. Reflection tool について説明します。 左右対称にバーテックスを動かす時に使います。 Move tool をダブルクリックし、Attribute Editor をオープンします。 Reflection をチェックします。 Reflection axis から X をセレクトします。 左右対称の場合はX, 上下対称の場合はY をセレクトします。 6. Now move some vertices on the left side and see the right side. The right side vertices follow exactly with the left side. 左側のバーテックスを動かすと右側のバーテックスも対称的に動きます。 -1-
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