Week-8-2
Inside
Mouth
![]() 1. I am going to make inside of the mouth. First, delete some faces on the back of the head. See the picture above. 口の中の部分を作ってみましょう。 最初に頭の後ろの部分をdelete(消す)します ![]() 2. Select the edges around the mouth. To do so, just double click one of the edges around the mouth. 口の周りのエッジをセレクトします。 セレクトするにはエッジを一つダブルクリックします。 ![]() 3. Extrude the edges. Edit Mesh > Extrude Right after extrude the edges, the manipulator will appear. Select the blue arrow. Extrude します。 Edit Mesh > Extrude Extrude した直後に出てくるマニュピレーター(赤、青、緑の矢印)を使います。 青の矢印をセレクトし上下に動かしてみましょう。 エッジが面に沿って移動します。 ![]() 4. Move up the arrow like the picture above. 図のようにエッジを動かします。 ![]() 5. Extrude again. もう一度 Extrude します。 キーボードの g は同じツールを連続して使うときに便利です。 ![]() 6. Move back the extruded edges. extrude したエッジを後ろに移動します。 ![]() 7. Change scale on Z to make them straight. Z方向にスケールを小さくし、エッジをまっすぐにします。 ![]() 8. I am going to close the surface just I extruded. Select the edges like the picture above. extrude した面の端に新たに face (面) を作り穴をふさぎます。 エッジを図のようにセレクトします。ダブルクリックでセレクトします。 ![]() 9. Go to Mesh > Fill Hole Mesh > Fill Hole で 穴をふさぎます。 ![]() 10. Now the surface is closed. 面がふさがりました。 ![]() 11. I am going to add some edges on the surface just I closed because each faces have to have four edges on character models to make clean animation. Edit Mesh > Split Polygon Tool ふさいだ面にエッジを追加します。キャラク ターのモデルは一つ一つの面が四角形’でないとアニメーションやレンダリングがうまくいきません。 Edit Mesh > Split Polygon Tool ![]() 12. Split the surface. See the video demo. 面をSplitします。 デモの動画を参考。 ![]() 13. Now all faces have four edges. ( Square shape ) 面がすべて四角形になりました。 -2-
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